THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, December 25, 2007

معجزتنا الصغيره




27 comments:

أحساس لسه حى...كلام من جوه روح لكل روح said...

عزيزتى
مش مهم انها جميلة
مش مهم انها ضعيفة
مش مهم انها حيوان
المهم انها روح خلقها ربنا
ربنا يغفرلك يا رب
سلام

Unknown said...

الله عسووووووووووووولة خالص ياشيري

ربنا يخليهالكو يارب

Anonymous said...

قطط عسل اوي ياشرين

shreen said...

احساس لسه حى
فنان فقير
اجنده حمرا

ربنا يخليكم يارب
على ذوقكم واحساسكم

ادعولها
ربنا يشفيها

(احمد سكر ) said...

لا فعلا هى جميله
ورائعه اختيارك عزيزتى
تقبلى مرورى
احمد سكر

كريم بهي said...

شيري الجميلة
دي قطط
ولا ملايكة
ولا مخلوقات رحيمة
كل صورة بتحمل معنى جميل اوى
ومشاعر دافئة لكن يبدو انك بتحبى القطط اوى
وانا كمان بس معنديش منهم بصراحة

احساسك حلو اوى كما المعتاد مش بس فى الكلام
حتى كمان فى الصور والتعبير
تحياتى يا جميل
جميل بالاوي

كريم بهي

Dr. Diaa Elnaggar said...
This comment has been removed by the author.
Dr. Diaa Elnaggar said...

ازيك يا شرين

آسف على تقصيري اليومين دول، لكن انا متأكد من أنك أكيد متفهمة المشاغل العلمية. دي أولا. ثانيا مبروك المدونة الجميلة دي، بكل ما فيها من صور موحية. ثالثا: هي اسمها ايه القطة العسولة دي؟ رابعا: تقبلي خالص تحيتي وعميق مودتي

ضياء

Soooo said...

ياختي عليها عسوله قوي
وعينيها كل واحده بلون
الله قمورة قوي قوي قوي قوي


انا عايزها ماليش دعوة اتصرفي
وبعدين انتي قلتي هتجيبيلي قطه في الفالانتاين
وماعبرتينيش
بصي بقى .. هاتيلي قطه في عيد العمال



سلاموووووووووووز

Soooo said...

انا جاي اقوللك عيد العمال قرب .. فين القطه بتاعتي ؟؟؟؟؟



ملحوظه
انتي مختفيه ليه كده يابنتي؟؟؟



سلاموووووووووز

Soooo said...

انا قريت تعليق ليكي في مدونة رحيل ان في قطة خربشتك
انتي كويسه طيب ولا اجيب قفص برتقان واجي ازورك
؟؟
وبعدين في ايه مالك مختفيه ومش هتقدري تنزلي مواضيع جديده ليه
لعل المانع خير يارب

على اي حال
منتظرين عودتك لينا بالسلامه ان شاء الله
ومنتظر قطتي



سلامووووووووووووز

أحساس لسه حى ...أنا مش موافق said...

عزيزتى
شرين
انتى قافله التعليقات هناك

وحاولت اوصل لاميلك ابعتلك رساله بس فشلت
بس المصرى مش بيغلب

قفلك للتعليقات اهانه لينا
لينا يعنى اللى بيعلقوا عندك وبيجوا يشوفوا اخبارك واحساسك

هتقولى لا دى حريتك ومش اهانه لحد

اقولك ليه اهانه

لو احنا وجودنا فى حياتك التدوينيه

مش عارف يغير حياتك ويديها شئ جميل تحولى تحفظى عليه زى حفاظك على كل شئ بتحبيه

يبقا ملناش لازمه ودى اهانه

لما كلامنا مش بيديكى احساس بديل لاحساس تانى حتى لو اقل منه

يبقا احنا ملناش لازمه

قفلك للتعليقات كانك بتقولى

مش عاوز اسمع صوتكم

صوتكم مش بيريحنى

ملهوش اى معنى فى حياتى

مش عارف يدينى شويه سعاده تعوضى عن السعاده اللى انا عوزاها

لو المدونه مش هى عاوزه تديكى سعاده ومش قادره تديكى بعض السعاده

يبقا اقفليها ودورى عن شئ اخر يحاول يديكى ولو جزئ من السعاده

اللى احنا بكلامنا وحبنا ليكى

مش قادرين ندهولك

انا رغم الخلافات الكتير اللى فى مدوناتى

بس لو كفة التعاسه غلبت كفت السعاده

هقفلهم

مش نقطع عن الناس اللى بتحبينى

عاوز رد منك على كلاامى
بسرعه
يا ترجعى وتخليكى جدعه

بجد وحشانه

مستنيكى

ترجعى لاصحابك

سلام

ADMIN said...

good look for cat u need sell it i can buy

shreen said...

سكر

ميرسى على المرور

وطبعا اتفضل فى اى وقت

shreen said...

كريم
صديقى الروحى

هو مش موضوع انى بحب القطط
لا انا بحب كل الحيوانات

باختصار
الكائن الحى الوحيد اللى لا يمكن اتعايش معاه

هو الذباب والناموس

لكن تعابين
يمشى

صراصير
ممكن

ابراص
انا بحبها جدا هى والسحالى

باختصار

مشكلتى هى الذباب والناموس وبس

shreen said...

د .ضياء

العزيز والغالى جدا

طبعا متفهمه يا دكتور
بس طبعا كمان زعلانه ان المشاغل دى حرمتنى من وجودك

والمدونه مش جديده ولا حاجه يا دكتور دى بقالها مده

وعلى العموم الله يبارك فيك
لان هى جديده طبعا بالنسبه لحضرتك
لان اول مره تشوفها

والقطه دى يا دكتور اسمها
كيتى

وقصتها كامله فى المدونه لحظات

تحت اسم
حكمة من الله

فى شهر يناير


كل الود يا دكتور ضياء

shreen said...

سوووو
يا جميل

يا عاشق القطط

هى مش كل عين بلون ولا حاجه

ده تقريبا الفلاش بتاع الكاميرا كان ضارب فى عنيها

وهى مجنونه
وانا طالعه بيها البيت
راحت جاريه من ايدى مره واحده على فوق

الحمد لله
ما حاولتش تخرج الشارع

انا خفت وجيت امسكها راحت واكله ايدى

ده اولا

وعن الخربوش اللى فى وشى اللى قريت عنه عند رحيل

ده كان هزارالست هانم
كيتى باشا

انا شعرى كان نازل على وشى وانا بلعب معاها

راحت حاولت تمسك شعرى باديها
راحت ضوافراها مخربشانى خربوش كبير

بقيت اياميها
شرين بشله

كله من اجل عيون كيتى باشا ودلعها

وبعدين احنا هنتلكك بقى
انا ما قلتش هاجيبلك قطه

ولا انت طمعان فى القمرايه بتاعتى
ومش عارف تقاوم جمالها

قولى بس
وانا اقولها علشان تتغر اكتر

وتقولى
خلاص انا هسيبكم واروح للى يقدر جمالى

وهات قفص برتقن حادق
علشان انا بحب عصيره

لكن مش بحب السكرى

اما اشوف بقى هتجيبه ولا ترجع فى كلامك

سلاموززززززززز

shreen said...

حسام

السبب الوحيد انى قفلت التعليقات
كان حاجه واحده بس

انى ما حبتش ان الناس تفتكر انى باعمل كده

علشان يكتبولى ارجعى
او يتحايلوا عليا

او يفتكروها اختبار معزة

دى كان السبب الوحيد



يا رب تكون فهمت موقفى

shreen said...

شاب اسكندرانى

لا شكرا يا ابو الشباب

دى بنتى خلاص
بقت حد من العيله

لا يمكن ابيعها ولا بمليون جنيه

Soooo said...

بصي ياشيرين
انا هفضل داوشك كده وهتلاقيني طالعلك في كل مدونه ومش بعيد تلاقيني طالعلك من الحنفيه وانتي بتغسلي ايدك

----
shreen يقول...
لو كنت وكيل النيابة
كان الاتهام الذى اوجهة لنفسى
الافراط فى الاستماع لصوت قلبى عن عقلى او اى شئ اخر

نفسى يكون عندى شوية قسوة
-----
Soooo يقول...
shreen


يالهوي؟؟؟
!!! نفسك يكون عندك شوية قسوة
ليه يعني .. الحياه ممكن تخلي الواحد مننا يعمل حاجه هو مش عايزها .. بس الظروف اجبرته على كده .. وممكن برضه نسامح نفسنا
عمر القسوة ماكانت هي الحل
احنا لما بنقسى على طفل صغير وبنضربه بعصايه عشان عمل غلط .. الحركه دي بتبقى معلقه معاه .. ولغاية مايكبر بيفتكرها

الاهم من اننا نقسى على نفسنا او على غيرنا .. اننا نتعلم نسامح
ونسامح نفسنا
ونقومها
بس مش بالقسوة
-----

عارفه ياشيرين
انا لسه قاري ردك على التعليق اللي علقته هنا
وبجد حسيت فيه بروح حلوه قوي
روح شيرين القطقوطه
اللي بتحب تعطف على كائنات صغيره
طب بما انك بتعملي كده مع الكائنات الصغيره
اعملي كده مع نفسك ومعانا يابنتي
ارحمي نفسك
حبي نفسك
والله العظيم مصالحة النفس دي حلوة قوي
صالحي نفسك مابينك وبين نفسك

وبعدين ايه القسوة دي
انتي مش بتقسي على نفسك وبس
انتي بتقسي علينا احنا كمان
ده انا قلتلك كل مابتطلب معايا شجن باجيلك اجري
يبقى ايه ياستي

روقي
عشان خاطر ربنا روقي
بصي
خديلك راحه يومين تلاته
سافري
غيري جو
ولو تعبانه اقعدي قدام البحر
اشكي واحكي زي مانتي عايزه
انا على طول باعمل كده
ولما تكون الحاله الماديه مش قوي
باروح واخد الاتوبيس النهري واقعد اشكي
واتكلم
واحكي
بارجع بعدها ولا شاب عنده سبع سنين واربع شهور

شيرين
مستنيكي ترجعي وتكتبي
وربنا يارب يارب يارب يسعدك ويريح بالك دنيا وآخره يارب

ملحوظه
عايز القطه ماليش دعوة .. وهجبلك ياستي قفص برتقان سكري ولو اني مش عارف هو لسه بيتباع ولا قفلو تداوله في الاسواق




سلاموووووز

Anonymous said...

كانت لدينا قطة جميلة تقفزفوق كتفى .. وتورر فى اذنى بينما اكتب ..

ماسر القطط؟

هل تضيف نعومة الى حياتنا واسترخاءاً ..وهل ينسحب ذلك الاسترخاء الى عقولنا أيضا؟

Doaa Ebrahim Aaql said...

عسوووووووله

:)

أحساس لسه حى...كلام من جوه روح لكل روح said...

عزيزتى

انتى قفلتى التعليقات هناك

ممكن اعلق هنا واتصرف

بس بدل التعليقات مش مهمة اوى بالنسبالك

لاداعى للتعليق

سلام

(green eyes) said...

كل سنة وانتي طيبه
حاولت اعلق عندك في المدونة التانيه بس مش عرفت

.. said...

ليتني املك القدرة على استرجاع الزمن
فأعود لعامين سابقين
و أكتب تدوينة جديدة و اخيرة في مدونة
" ثم غابت فاطمة "
مفادها أننا كاذبون و أنانيون و حمقى
فمنذ عامين كنت ارى الدنيا من منظار ضيق
و كنت اتخيل ان عمري بالتدوين سيطول جدا
و انني سأستمتع بإطلاقك لفظة " صديقي " على شخصي الضئيل لسنوات و سنوات اخرى
لا اعرف لماذا كنت اعشقها منك انت بالذات
و لا اعرف لماذا طرأت علي التغييرات المتلاحقة
حتى صرت لا اعرفني
و لا اعرفك
و لا اعرف كل من تعلقت بهم
فقط منذ عامين سابقين
..
لا بأس جئت فقط كي القي التحية
يا صديقتي
و لن انتظر ردا
فهي رغبة صادقة في ان اقول لكي انني افتقدتك
و الرغبات الصادقة في قول هكذا كلمة يا صديقتي
لا تنتظر اي رد

Rania Lelah said...

وحشانى اووووى

طارق هلال said...

أتمنى تكوني بخير، كل سنة وانت أطيب وأسعد